Jóga pro těhotné a po porodu

Máme pro vás novou lekci pro maminky budoucí i čerstvé od července se skvělou lektorkou, fyzioterapeutkou a novopečenou maminkou Věrkou Draskou.

STŘEDA - 18 - 19 hod. od 1.7.

Využijte toho, že vám může naše lektorka i poradit.

Očekávání narození dítěte je nejkrásnější období těhotné ženy.
Těhotenství s sebou ovšem přináší i různé fyzické bolesti. Proto jsou pohoda a pravidelné cvičení velice důležité.

Jóga pro těhotné nebo také Gravidjóga představuje druh cvičení pocházející z hatha jógy, které přispívá k rozvoji přirozeného potenciálu ženy v období těhotenství. Těhotenská jóga je cvičení ohleduplné a citlivé k tělesným i duševním změnám, které sebou gravidita přináší. Nejen, že pozitivně ovlivňuje vnímání a přijetí přirozených změn na těle i duši, ale napomáhá i v chápání souvislostí a posiluje důvěru v sebe sama. Příznivě působí i na běžné fyzické a psychické těhotenské obtíže jako jsou bolesti hlavy a zad, zadýchávání, únava, otoky, změny nálad, smíšené pocity, pochybnosti atp. Jóga pro těhotné je tedy ideálním průvodcem těhotenství - inspiruje, dodává sílu a připravuje na porod děťátka a období mateřství.

Těhotenská jóga zahrnuje dechová cvičení a jóga pozice, tzv. asány, cvičit lze i jednoduché sestavy, které jsou prováděny v pomalém tempu, v souladu s dechem a ohledem na vlastní možnosti. Pravidelným cvičením dochází k rozvoji vnímání správného dýchání, poznávání vlastního těla, pocitů a úzkému propojení s děťátkem. Těhotenská jóga naučí vnitřní koncentraci, odstranit napětí a stres, odpočívat, uvolnit energii a radost. Všechna tato pozitiva jsou neocenitelným přínosem jak pro těhotenství, tak i pro následný porod a návrat do původní kondice.

Svou roli nehraje výkon, ale správné dýchání, uvolnění, relaxace a zejména bezpečné provádění cviků.

Pravidelné cvičení gravidjógy také podporuje zdraví obecně. Každá jóga pozice – asána má pozitivní vliv na určité orgány:

  • posiluje svalstvo,
  • uvolňuje klouby,
  • napomáhá správnému držení těla,
  • posiluje srdeční sval a zlepšuje prokrvení těla,
  • podporuje hormonální systém,
  • posiluje imunitu,
  • urychluje odchod toxických látek z těla,
  • přináší uvolnění a pocit harmonie

Lekce jsou určené i všem novopečeným maminkám které chtějí své tělo dostat zpět do kondice, zpevnit a obnovit jeho správnou funkčnost.

Na lekcích pracujeme na posílení svalů pánevního dna a znovuobnovení jeho správné funkce, naučíme se cviky které nám pomohou stáhnout zpátky rozestoupené břišní svaly, zpevníme zádové svaly, které jsou v mateřství extrémně důležité kvůli neustálému zvedání a chování miminka a zaměříme se také na důkladné protažení zkrácených a namáhaných svalů.

Pokud máte za sebou přirozený porod, můžete začít hned po šestinedělí, po císařském řezu zhruba ve 3. měsících. Vždy prosím konzultuje vhodnost cvičení se svým ošetřujícím lékařem, přece jen těhotenství a porod je náročná akce a každé tělo se z něho vzpamatovává různě dlouho.

 

 

Mgr. Alena Rauová
Tel: 605 529 662
Email: alena.rauova@seznam.cz
Kancelář studia J&A
Email: studiojaa@seznam.cz
Pohybové studio J&A Plzeň
U Trati 33
301 00 Plzeň
Rezervace:
Tel. 731 084 674
Informace:
Tel. 605 529 662

 ARANZOVANI KVETIN  LEKARNA  MASAZE EVA  MASAZE
 mutlisport  SKOLA  SNEZENKY  nadace